Philadelphia Eagles gik ind til kampen mod Atlanta Falcons som underdogs, men endte alligevel med at vinde kampen på dramatisk vis. Nu har Eaglesfansne taget rollen som underdogs til sig.

Det hele startede med de to Eaglesspillere Lane Johnson og Chris Long.
Som led i deres rolle som undertippet i kampen mod Falcons havde de indkøbt 2 schæferhundemasker, som de havde på efter deres sejr.

“Chris og jeg snakkede og alle kaldte os underdogs, så hey! Lad os gå ud og finde nogle hundemasker.” Sagde Lane Johnson. Og længere var den faktisk ikke. Efter sejren hev de så maskerne frem, og det gik viralt.

Det har så skabt en kæmpe efterspørgsel efter hundemasker i Philadelphia. Maskerne var købt hos Amazon gennem CreepyParty, men de har ikke kunne følge med den store efterspørgsel, som er kommet op til kampen mod Minnesota. Siden lørdags har de solgt 500 masker – deres første oplag på 300 og endnu en forsending på 200, som blev udsolgt på bare 6 timer.

CreepyParty har normalt deres leverandør i Kina, men på grund af den lange leveringstid har de været nødt til at bestille deres masker hos andre leverandører til en højere pris. Derfor solgte CreepyParty maskerne fra den nye forsending til $39.99,- en mere end fordobling af prisen fra dens oprindelige pris på $16,-/ stykket. Men lige lidt hjalp det.

Det er også til at se på Amazons hjemmeside, at det er Eagles fans, der har købt maskerne. Det skinner i hvert fald igennem på anmeldelserne.

Og så er der de obligatoriske modreaktioner.