Buffalo Bills mistede for en måned sin navnesponsor på deres stadion, da tøj- og hatte-firmaet New Era ønskede at komme ud af aftalen. Nu er der fundet et nyt navn.

Og vi ved ikke helt, hvem der står bag det nye stadion-navn, men det er genialt. Bills Stadium… kort og godt.

For ca. en måned bad New Era om at komme ud af aftalen med Buffalo Bills, da det lokale firma havde ramt en kæmpe økonomisk krise som følge af Covid-19. Omkring 70 procent af firmaets ansatte blev fyret og 117 ansatte i virksomhedens hovedkvarter i Buffalo var blevet opsagt.

Da det samtidig er meget usikkert, hvornår der igen kan komme fans til kampe på stadion til football, baseball, basketball, ishockey, ja stort set alle steder, hvor New Era sælger størstedelen af sine fanprodukter, så har de været nødsaget til at skrue ned for marketingblusset over hele linjen.

New Era har været navnesponsor på Buffalo Bills stadion siden 2016, hvor de indgik en 7-årig aftale med klubben til en værdi af 5 millioner dollars om året. I NFL-sammenhæng er det peanuts, da aftalerne for NFL-stadioner i Dallas, New York og Los Angeles alle ligger omkring de 20 millioner dollars årligt, og Las Vegas angiveligt får op mod 25 millioner dollars af Allegiant for deres navneaftale.

Bills Stadium hed oprindeligt Rich Stadium, da det åbnede i 1973, og er et af de få tilbageværende stadions i NFL fra den tid. Senere blev det omdøbt til Ralph Wilson Stadium i 1998, til ære for den afdøde ejer, der var imod hele ideen om at sælge navneretten til stadion.