For første gang nogensinde koster en Super Bowl reklame 5 millioner dollars

Over 34.000.000 kroner eller sådan ca. 1,1 millioner kroner pr. sekund. Det koster det at reklamere i Super Bowl i år.

Der er alle de traditionelle spillere til Super Bowl som Budweiser, Doritos, diverse bilfirmaer og sodavandsproducenter, men også en stribe nye firmaer, der synes de vil ofre hele årets marketingsbudget for én reklame til Super Bowl.

PayPal, Amazon, Colgate og LG er nogle af de store navne, du sikkert kender, som for første gang laver en reklame til Super Bowl.

Flere af dem har allerede lagt mini-reklamer og teasere på nettet for at øge opmærksomheden omkring deres reklame og skabe lidt interesse, inden finalen på søndag.

Alec Baldwin og Dan Marino er med i en reklame for Amazon, som har lagt denne teaser på nettet:

ShockTop øl har lavet denne pænt underlige teaser

Men prisen for mærkeligste teaser går til drikkevare-producenten Bai:

Chipsmærket Doritos har afholdt en konkurrence om at lave den bedste/sjoveste reklame og her er favoritten lige nu:

Se Super Bowl med de amerikanske kommentatorer og ikke mindst de amerikanske reklamer til Gul kluds store Super Bowl Party. Køb din billet nu!